Wednesday, 21 March 2012

AKTIVITI TERAPI BERENANG PPKI


Program aktiviti terapi berenang ini telah dimulakan pada 22 Mac 2012 di Kompleks Sukan Desa Tasik. Mengikut perancangan yang dibuat oleh pengurusan PPKI, program berenang akan diadakan sebanyak 6 kali dalam tahun 2012. Program ini merupakan salah satu aktiviti luar bilik darjah untuk pelajar-pelajar PPKI. Terdapat seramai 23 orang pelajar telah berjaya menyertai aktiviti terapi berenang yang pertama ini. Berharap program berenang  ini dapat memberi peluang kepada pelajar – pelajar berkeperluan khas untuk merasai pengalaman berada di kolam renang.

OBJEKTIF 
  1. Membantu pemulihan asas pelajar yang memerlukan bantuan pemulihan secara terapi air 
  2. Meningkatkan keyakinan diri pelajar-pelajar PPKI SMK Seri Tasik dalam penerokaan serta interaksi dengan persekitaran luar.   
  3. Memberi peluang kepada pelajar-pelajar PPKI  untuk bersosialisasi dan berkomunikasi dengan masyarakat luar  
  4. Memperkembangan kemahiran berbahasa untuk berkomunikasi, berinteraksi dan bersosialisasi dengan menepati tata susila masyarakat majmuk  
  5. Menanam elemen keyakinan diri untuk persediaan hidup berdikari dalam menempuh kehidupan seharian. 
TENTATIF PROGRAM AKTIVITI TERAPI BERENANG

            MASA                                                  AKTIVITI
           8.00 - 8.30 pagi                                   Menaiki bas dan bertolak
           8.30 –  11.00  pagi                              Sampai di Kolam renang
                                                                      - Taklimat guru
                                                                      -  Memanaskan badan
                                                                      -  Berenang/ Aktiviti Air
                                                                      -  Urus diri/ Mandi                               
          11.00 – 11.45 pagi                            - Makan tengah hari
          11.45 -  12.30 tengah hari                - Bertolak pulang ke sekolah
     

No comments:

Post a Comment